OBS: Denna juridiska avisering gäller för hela innehållet på webbplatsen www.osabus.se och för all kommunikation via e-post eller webbmejl mellan oss och dig. Innan du använder OsaBus.se eller kommunicerar genom dess officiella kanaler (info@osabus.com), läs noggrant igenom dessa villkor. Genom att använda OsaBus.se visar du att du accepterar dessa villkor. Om du inte accepterar dessa villkor, vänligen avstå från att använda OsaBus.se.
Denna avisering tillhandahålls av Osa Travel Management B.V., beläget på John M. Keynesplein 10, 1066EP, Amsterdam, Nederländerna. Vi är ett registrerat företag i Storbritannien. Du kan kontakta oss på +49 3319 0084 999 eller via e-post på info@osabus.com.
Du får skriva ut och ladda ner utdrag från OsaBus.se för personligt bruk under följande villkor:
No part of OsaBus.se may be reproduced or stored on any other website or included in any public or private electronic retrieval Ingen del av OsaBus.se får reproduceras eller lagras på någon annan webbplats eller inkluderas i något offentligt eller privat elektroniskt upphämtningssystem eller tjänst utan föregående skriftligt tillstånd från Osa Travel Management B.V.
Alla rättigheter som inte uttryckligen ges i dessa villkor är förbehållna.
Om du önskar länka till OsaBus.se måste du följa följande villkor:
Osa Travel Management B.V. förbehåller sig rätten att återkalla rätten att länka till OsaBus.se när som helst vid brott mot dessa villkor.
Den information som tillhandahålls på denna webbplats är endast för allmän information. Det utgör inte ett bindande erbjudande från oss. För att ingå ett bindande avtal med leverantörer av aktiviteter som finns tillgängliga på OsaBus.se måste du skicka in en bokningsförfrågan genom OsaBus-plattformen. Godkännande av bokningsförfrågan är föremål för Osa Travel Management B.V:s (OsaBus) allmänna villkor och bestämmelser, antingen av OsaBus.se-personal eller den specifika leverantören.
Osa Travel Management B.V. (OsaBus) utesluter ansvar för skador som uppstår på grund av din åtkomst till eller oförmåga att få tillgång till webbplatsen, fel eller försummelse på webbplatsen eller användningen av webbplatsen, förutom i fall av uppsåtligt vållande eller grov vårdslöshet och i den omfattning som tillåts enligt tillämplig lag. Denna ansvarsfriskrivning gäller inte för garantier, krav relaterade till personskada eller skada eller krav baserade på produktansvarslagar.
Även om Osa Travel Management B.V. strävar efter att säkerställa riktigheten av informationen på OsaBus.se, garanterar den inte materialets riktighet och fullständighet. Material- och produktbeskrivningarna på OsaBus.se kan ändras eller föråldras utan föregående meddelande.
Materialet på OsaBus.se tillhandahålls ”i befintligt skick” utan några garantier eller villkor. Därför utesluter Osa Travel Management B.V. alla representationer, garantier, villkor och andra villkor som kan ha effekt i förhållande till OsaBus.se, inklusive de underförstådda villkoren för tillfredsställande kvalitet, lämplighet för en viss, i den maximala utsträckning som lagen tillåter. syfte och användning av rimlig omsorg och skicklighet.
Bokningar av transporttjänster kan göras elektroniskt via OsaBus webbplats, www.osabus.se, eller via e-post till info@osabus.com. Vänligen granska följande information om betalning noggrant:
Tills bokningen bekräftas skriftligen av OsaBus (via e-post) och full betalning har mottagits från kunden, kan bokningen ändras av antingen OsaBus eller kunden.
OsaBus ansvarar inte för förlorade eller obeställbara bekräftelsekvitton vid bokning via internet. Om din spam-blockerare är aktiverad kan bekräftelsemejlet kanske inte tas emot. Det är kundens ansvar att ringa och få en bekräftelse via mejl efter att ha gjort en bokning.
Full betalning av den beräknade kostnaden ska ske senast två veckor (14 dagar) före det planerade tjänstedatumet.
Fakturor kommer att upprättas baserat på den valda betalningsmetoden.
Följande uppgifter måste kunden tillhandahålla för faktureringsförberedelser:
Faktureringsbeskrivningen ”osabus.se” kommer att synas på korthavarens kontoutdrag för framgångsrika betalningar med kreditkort.
OsaBus kommer inte att sälja, köpa, tillhandahålla, utbyta eller avslöja kontodata, transaktionsdata eller personlig information om eller avseende en korthavare, förutom till sin förvärvare, Visa/Mastercard-korporationerna eller som svar på giltiga myndighetskrav.
Eventuella ändringar av en bokning är beroende av tillgängligheten för de begärda transporttjänsterna som föreslås vid den ändrade bokningen, betalning av den tillämpliga avgiften fastställd av OsaBus och godkännande av OsaBus. Observera att alla bokningar är bindande, och betalningar och depositioner återbetalas inte, förutom inom ramen för utfärdade garantier, i händelse av skada på liv, kropp eller hälsa, eller för anspråk baserade på produktskadelagen.
Om betalningar, inklusive depositioner, beräknade kostnader eller andra belopp som är förfallna till OsaBus, inte görs i tid kan det leda till att kundens bokning ställs in enligt OsaBus enskilda beslut, med tillämpliga avbokningsavgifter.
Om kunden önskar ändra eller avboka en befintlig bokning och överföra den betalda depositionen eller hela beloppet till en annan tidpunkt, datum eller annan tjänst måste det bekräftas av en representant från OsaBus. Observera att OsaBus inte kan garantera att den nya tjänsten kan erbjudas till samma belopp, och ytterligare avgifter kan tillkomma.
Observera att våra erbjudanden är giltiga i högst 3 dagar, eftersom vi brukar bli fullbokade snabbt. Vi reserverar och säkrar bussar endast vid mottagande av betalning eller åtminstone 20% deposition. Priser och tillgänglighet för fordon bekräftas vid mottagande av betalning.
Priser och fordon bekräftas endast efter att betalningen har mottagits.
Vi förstår att oväntade omständigheter kan uppstå och påverka dina semesterplaner. På OsaBus finns vi här för att hjälpa dig med avboknings- och återbetalningsförfaranden. Observera följande:
På Osa Travel Management B.V. vill vi att du och din grupp ska ha en trevlig upplevelse. Därför ber vi vänligt att du följer följande riktlinjer:
Vänligen upprätthåll en respektfull och lämplig uppförande vid alla tillfällen. Du är ansvarig för eventuella skador som orsakas av dig själv eller någon medlem i ditt sällskap. Om någon myndighet anser att du eller någon medlem är olämplig att resa eller om ditt beteende orsakar olägenhet för andra, kan de be dig lämna boendet, utflykten eller aktiviteten. I sådana fall kommer vårt avtal att upphöra, och fulla avbokningsavgifter kommer att tillämpas.
Vänligen följ alla engelska lagar, krav och formaliteter från lokala polis-, hälso- och andra offentliga myndigheter.
Visa artighet gentemot våra researrangörer, anställda, guider och representanter. Vänligen följ instruktionerna från reseledaren och/eller gruppledaren under hela rundturen.
Samarbeta med transport-, hotell-, restaurangoperatörer och andra tjänsteleverantörer. Var vänlig och följ deras villkor och regler när du använder deras tjänster.
Respektera lokala invånares seder och traditioner samt reglerna för traditionella bostäder. Du är helt ansvarig för dina handlingar på alla platser som besöks under rundturen.
Observera att kontaktinformationen för bussförare kommer att tillhandahållas upp till 24 timmar innan resan. Som en del av vår strävan att upprätthålla professionella gränser påminner vi dig vänligen om att kontaktinformationen som tillhandahålls för bussföraren endast är avsedd för kommunikation i samband med resan. Det är strängt förbjudet att kontakta bussföraren innan resan av några privata eller personliga skäl. Våra förare är dedikerade till att säkert transportera dig från punkt A till B och är inte tillgängliga för turledning eller personliga förfrågningar.
Det är strängt förbjudet att fysiskt attackera förare eller någon annan individ under resan. Vi förväntar oss att alla passagerare behandlar vårt personal och medresenärer med respekt och vänlighet.
Bussförare förväntas anlända i tid. Men det kan finnas oförutsedda omständigheter (trafik, vägarbete, väder, olyckor/faror etc.) som kan påverka ankomsttiden. Observera att vid en sådan försening är ingen återbetalning möjlig. Vi uppskattar din förståelse för detta.
Vi uppskattar ditt samarbete och förståelse för att följa dessa riktlinjer. Om du har några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss.
På Osa Travel Management B.V. strävar vi efter att erbjuda högkvalitativa tjänster som uppfyller dina förväntningar. Vi värdesätter din tillfredsställelse och strävar efter att erbjuda en smidig och njutbar upplevelse.
Vänligen notera följande punkter:
Vi ansvarar för de tjänster vi tillhandahåller på den överenskomna platsen. Dessa tjänster bör uppfylla en rimlig standard och stämma överens med beskrivningarna på vår webbplats. Om tjänsterna inte uppfyller dessa standarder och påverkar din semesterupplevelse kommer vi att kompensera dig i enlighet därmed. Observera att vårt ansvar är begränsat till det belopp du har betalat till oss och täcker inte eventuella ytterligare kostnader som du har ådragit dig.
Vi kan inte ta ansvar för några förluster eller skador som orsakas av medlemmar i din grupp, tredjepartsleverantörer eller händelser utanför vår kontroll (force majeure). Vårt ansvar är begränsat till det totala belopp som du har betalat till oss.
Vissa aktiviteter som erbjuds av Osa Travel Management B.V. tillhandahålls av våra leverantörer. I sådana fall agerar vi som bokningsagent. Även om vi marknadsför dessa aktiviteter bör det inte tolkas som en rekommendation att delta. Vi kan inte hållas ansvariga för skador, skador, förlust (inklusive förlust av personliga tillhörigheter som lämnats i fordon) eller dödsfall som uppstår till följd av dessa aktiviteter. Även om vi samarbetar med välrenommerade leverantörer är eventuella falska framställningar som görs av dem bortom vår kontroll.
Var medveten om att vissa aktiviteter kan anses vara ”farliga aktiviteter” av försäkringsbolagen. Om du vill vara tillräckligt täckt av din försäkringspolicy kan du behöva betala en extra premie.
Vi förbehåller oss rätten att begränsa vårt ansvar i enlighet med lagar och förordningar i Nederländerna.
Vi förbehåller oss rätten att när som helst utan förvarning ändra, suspendera eller avsluta våra tjänster. Vi förbehåller oss också rätten att neka service till vem som helst av vilken anledning som helst.
På Osa Travel Management B.V. kan vi inte hållas ansvariga för några förluster, olägenheter eller skador som orsakas av omständigheter utanför vår kontroll. Observera följande:
Vänligen förstå att vissa omständigheter ligger utanför vår rimliga kontroll, och vi kommer att göra allt för att minimera eventuella störningar och säkerställa din trygghet och komfort.
Osa Travel Management B.V. förbehåller sig rätten att göra ändringar i reseplaner som är nödvändiga med hänsyn till faktorer som väderförhållanden, tillgänglighet av attraktioner eller andra omständigheter.
Osa Travel Management B.V. förbehåller sig också rätten att ändra storlek och typ av fordon som används för våra rundturer.
Precis som personlig information som omfattas av vår integritetspolicy, anses allt material som du överför eller lägger ut på OsaBus.se som icke-konfidentiellt och icke-proprietärt. Osa Travel Management B.V. är inte skyldigt att behandla sådant material på ett konfidentiellt sätt. Osa Travel Management B.V. och dess utsedda personer har rätt att kopiera, avslöja, distribuera, införliva och använda sådant material, tillsammans med all data, bilder, ljud, text och andra element som finns däri, för kommersiella eller icke-kommersiella ändamål.
Rökning är strängt förbjuden på alla fordon som används i våra rundturer.
Osa Travel Management B.V. rekommenderar starkt att du skaffar omfattande internationell reseförsäkring som är giltig under hela din vistelse i det land du besöker. Denna försäkring bör täcka olika aspekter relaterade till resor, inklusive men inte begränsat till medicinska kostnader, avboknings- eller ändringskostnader för resan, förlorat bagage, olyckor och repatriering. Det är viktigt att skydda dig mot oväntade omständigheter.
Observera att Osa Travel Management B.V. inte kan hållas ansvarig för några konsekvenser som uppstår till följd av att du inte skaffar lämplig reseförsäkring eller är vårdslös med att göra det. Det är ditt ansvar att se till att du har tillräckligt skydd för att försäkra dig under din resa.
Om du har några klagomål, informera oss så snart som möjligt så att Osa Travel Management B.V. kan hantera ärendet snabbt och effektivt. För klagomål angående semesterupplevelsen ber vi dig vänligen att skicka dem skriftligt inom en vecka eller 7 dagar från avslutad resa. Krav som mottas efter denna tidsfrist kommer inte att beaktas.
Observera att eventuella anspråk mot Osa Travel Management B.V. som härrör från dessa villkor, rundturen eller några händelser eller underlåtenheter under eller i samband med rundturen, inte ska överstiga det belopp du faktiskt har betalat till Osa Travel Management B.V. för rundturen. Vi är inte ansvariga för några skador eller förluster utöver de som faktiskt uppstått och redan har betalats för, och vi är inte ansvariga för några följdskador, framtida skador, förlorade vinster, förlorade möjligheter, mental ångest eller smärta och lidande.
Vårt ansvar gentemot dig är begränsat till det belopp vi erhåller från dig, och vi kan därför inte ersätta för några andra kostnader som du ådrar dig.
Var vänlig notera att dessa villkor styrs av nederländsk lag och är föremål för den exklusiva jurisdiktionen hos de nederländska domstolarna.
Tack för att du har läst och godkänt våra villkor och förhoppningsvis ger dessa riktlinjer klarhet och transparens när det gäller våra tjänster. På Osa Travel Management B.V. strävar vi efter att leverera exceptionella upplevelser och säkerställa din tillfredsställelse under hela din resa.
Vi önskar dig en fantastisk resa och lycka till på dina äventyr! Vi förstår att oförutsedda omständigheter eller frågor kan uppstå under dina resor. I sådana fall uppmanar vi dig att kontakta vårt engagerade team. Vi finns här för att hjälpa dig och ta itu med eventuella frågor du kan ha.
Återigen önskar vi dig varmt en minnesvärd och njutbar resa. Bon voyage!
Vänliga hälsningar,
Teamet på Osa Travel Management B.V.